
Säsongen gick lite över förväntan faktiskt. Bollklubben tog förstaplats i grundserien efter en säsong som varit lite trevande till en början för att sedan rada upp segrar på slutet. Divis var nog den sämsta värvningen på länge och han försvinner vilket är bra. Jonas utvecklades till en mycket bättre målvakt än jag trodde, blev bäst i Sverige. Jonas är from nu min gud och helige ande.
Gick även på många bortamatcher och bäst var nog hv borta i den 3:e sm-finalen där Bollklubben tog sin första seger som ja varit på plats där nere. Tycker även att det varit otroligt mycket roligare läktarmässigt denna säsong, fått många nya vänskapsband. Synd att de blivit mindre folk i arenan på senare år men de är väl bara ett tecken på att sporten har för många matcher och att de blivit lite för många ointressanta matcher.
Slutspelet var även det helt underbart. Första finalserien mot Brynäs IF blev ganska slö med ett FBK som var överlägset gävle-laget och avancerade med 4-0 i matcher. Sedan väntade Skellefteå AIK som hade slagit ut guld-tippade lhc efter en rafflande 7:e avgörande match. Även denna serie var FBK överlägset och Jonas Gustavsson höll nollan i alla matcher utom en. Gud är han. 4-0 och vidare även därifrån. I finalen väntade hv71...
Trodde på förhand att detta skulle bli en mycket svår nöt att knäcka men det visades att det skulle visa sig att mitt FBK skulle vinna även denna serie med klara 4-1 i matcher. Detta var något av det mest underbara som jag upplevt. Att stå där i LLA under glädjeruset med alla polare var magiskt. Helt underbart.
Tack alla för en underbar säsong också ses vi nästa!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar